maanantai 19. lokakuuta 2015

Veckoslut

Hejsan!

Det är inte ofta som jag vaknar tidigt på morgonen och faktist känner mig pigg, vilket är bra då jag har massor med att göra idag. Myser först med varm svartvinbärssaft för att få i mig lite vitaminer, känner mig lite snorig åter....  Dagens planer är att Sara och några av mina flickor kommer ner till oss på  en Mary kay kväll, har själv varit på en och tyckte det var jätte skoj :)

Såhär annars så har allt varit väldigt bra med mig. Har som vanligt varit mest i Uddas, träffat lite vänner osv. Tänkte berätta om mitt veckoslut som once again var super.








På fredagen startade bilen tidigt mot Helsingfors. Vår enda orsak att vi besökte staden var för att ta kaffe i ett visst café och äta deras mega bullar, som var jätte goda :D måste säga att det var nog en av de bästa dagarna på länge eftersom vi inte allt för ofta mera gör något mer "extra" tillsammans, så jag njöt av fulla muggar. 
Efter vår kaffe stund fortsatte vi gå runt i lite butiker och beundrade byggnader osv. När vi blev hungriga tog vi metron till Itis och åt pizza. 
Under tiden som vi var i H:fors blev det lite extempore så vi körde till Nurmijärvi för att träffa på brorsan och fifan vad jag saknat hela familjen. Tyvärr hann vi inte vara länge men en annan gång :) 
På kvällen åkte vi runt i stan med lillebrorsan som fick körkort. Känns ännu lite underligt att HAN av alla människor har körkort, börjar känna mig gammal småningom.






På lördagen var jag på Jesses födiskaffe och sedan åkte vi ner till oss med Jemi. Badade ute bastu en stund, åt lite och sen kring 22 kom Miikka och sökte oss så tvinnade vi istan som vanligt. På söndagkväll laddade Jemi ner minions paradise åt mig, det slutade med att vi båda spelade tillsammans typ helanatten :D
Jag hatar egentligen spel på telefoner och har inte haft ett enda sen jag fick min telefon när jag gick på 3an, men bara älskar minions och detta spel :D

Nu ska jag ta mig i kragen och börja städa. Ha det så bra! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti