tiistai 21. huhtikuuta 2015

JOBB!!!

Hola!
Ska idag på min första arbetsdag till Neste, har sovit ca 1h och vaknat efter en mardröm... Kommer att bli skit tungt att jobba 12h utan sömn och att hamna ta in allt möjligt nytt.
Ifall någon undrar så jobbar jag 22.4-ca 23.5 i Neste som luukkuvahti (vaktar luckor), under tiden som de tömmer allt och fixar. Detta heter huoltoseisokki och görs vart femte år tror jag.
Ser väldigt fram emot att få börja jobba, dock önskar jag bara att jag hinner sova ännu före klockan ringer 4:50. 
Kort sagt ser mina dagar ut såhär: vaknar före 5, kör till Porvoon Maske vart jag byter kläder och därifrån till Neste. Arbetet börjar kl.7 och slutar 12h senare, dvs kl.19. Efter det byter jag kläder i Maske och kör tillbaka till Pepot vart jag bor under tiden. Har int en endaste ledig dag så kommer att vara skit trött varje kväll, så det blir inte mycket tid över att träffa J eller någon annan för den delen. Men jag klarar mig och lönen är skit bra!! :D 

Kan någon gång skriva mer noggrant vad jag egentligen gör, måste komma igång först:) 

Annat om mitt liv: Soffie var igår hos oss på kaffe, har saknat henne SÅÅÅ mycket så det var bara skönt att se henne. På kvällen träffade jag J och Miikka. Idag har jag packat och "flyttat" till Pepot, J kom på kaffe för att träffa famo och fafa, på kvällen var vi ännu en stund ute och träffade bl.a Miikka igen.

Kommer så att sakna preciis alla under tiden jag jobbar, men tur så är det inte längre än ca 1månad + att har typ genast min studentfest efter seisokkin :D
Ursäkta för mitt långa inlägg, hoppas någon orkade läsa:) godnatt!

Bjuder på världens bitchface bild och någon annan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti